Nie tylko młodzi ludzie podróżują i zatrzymują się w różnych hotelach. Zachodnia tradycja, która polega na spędzeniu czasu swojej emerytury na zwiedzaniu i podróżowaniu, zaczyna być coraz bardziej popularna także w naszym kraju. Starsi Polacy często wybierają się na upragniony i potrzebny w ich wieku wypoczynek, podczas którego cieszą się jesienią swojego życia. Jednak jeżdżąc po Polsce, nie sposób nie zauważyć, że część hoteli nie jest dostosowana do potrzeb seniorów. W dzisiejszym wpisie postaramy się odpowiedzieć na pytanie – jaki powinien być hotel przyjazny starszym osobom?

Oferta skierowana specjalnie do osób starszych

Wiele hoteli, restauracji i ośrodków kulturalnych zauważyło, że starsi Polacy są z roku na rok coraz bardziej aktywną i chcącą korzystać z życia grupą. Próbując wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom, wiele miejsc tworzy specjalną ofertę skierowaną właśnie do seniorów. Starsze osoby korzystają z hoteli głównie poza sezonem, kiedy nawet najbardziej popularne kurorty wyludniają się i można w nich spędzić miło i spokojnie czas. Atutem takiego terminu jest także niższa cena za pobyt, co nie jest bez znaczenia dla polskich emerytów. W wielu miastach inicjowane są projekty, które mają na celu zbieranie ofert stworzonych dla seniorów i gromadzenie ich w jednym miejscu (np. na stronie internetowej), aby mogli bez problemów zapoznać się ze wszystkimi propozycjami i wybrać te najbardziej im odpowiadające.

Jaki powinien być hotel przyjazny osobom starszym?

Hotel przyjazny osobom starszym musi być jak najlepiej dopasowany do ich potrzeb. Wiele seniorów nie jest już w 100% sprawnych, dlatego takie miejsce musi być przygotowane na wizyty gości niepełnosprawnych tak, aby przebywanie w nim było pozbawione wszelkich barier, które mogłyby skutecznie uniemożliwić lub utrudnić ich aktywność. Hotel przyjazny seniorom powinien mieć dla nich przygotowane specjalne miejsca parkingowe, podjazdy dla wózków inwalidzkich, zabezpieczenia antypoślizgowe na schodach oraz windę. Wszystkie oznaczenia w hotelu powinny być opisane wyraźnie, aby osoba niedowidząca nie miała problemu z ich odczytaniem. Ważną kwestią jest też przychylne i życzliwe nastawienie obsługi hotelowej do osób w podeszłym wieku. Dzięki temu będą mogli poczuć się mile widziani i szanowani, co wpłynie na jakość ich pobytu.