Większość z nas od czasu do czasu korzysta z usług hotelowych. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważna jest dobra obsługa hotelowa. Sprawnie działający hotel to gwarancja udanego pobytu, podczas którego nie będziemy musieli niczym się przejmować, a każda nasza potrzeba zostanie zaspokojona. Jadąc do innego miasta, mamy pewne oczekiwania odnośnie hotelu, w którym zamierzamy się zatrzymać. Przede wszystkim powinno być w nim estetycznie i schludnie, a personel hotelowy powinien odznaczać się kulturą osobistą. Co powinno wyróżniać dobrą obsługę hotelową? Oto kilka najistotniejszych rzeczy:

Życzliwy stosunek do gości

Zawsze miło jest zostać przywitanym przez uśmiechniętych i zadowolonych pracowników hotelowych – niby nic, a jednak jest to podstawowa cecha wyróżniająca dobre hotele. Stosunek pracowników do gości jest najważniejszą sprawą i stanowi wizytówkę danego miejsca. Nawet podczas nieprzyjemnych sytuacji, jakie zdarzają się w hotelach, wszyscy pracownicy mający kontakt z gośćmi powinni być zawsze życzliwi i uprzejmi.

Sprawna obsługa

Obsługa gości hotelowych powinna przebiegać szybko, aby byli oni z niej zadowoleni. Ważna jest odpowiednia ilość pracowników, żeby móc zapewnić sprawną i kompleksową obsługę wszystkich klientów.

Indywidualne podejście do gości

Każdy gość hotelowy powinien czuć się zauważony i traktowany z jednakową uwagą. Niezależnie od tego w jakiej klasie pokoju się zatrzymał czy ile czasu będzie gościć w hotelu, musi mieć pewność, że każdy jego problem zostanie rozwiązany przez pracowników z uśmiechem na twarzy.

Niewidzialna obecność pracowników

Pracownicy hotelowi muszą być blisko gości tak, aby móc odpowiedzieć na każde ich pytanie oraz pomóc z każdym problemem. Jednocześnie goście nie mogą czuć się śledzeni przez obsługę, bo tego nie lubi nikt, dlatego właśnie tę cechę dobrej obsługi nazywa się „niewidzialną obecnością”.

Pomocna dłoń

Obsługa hotelowa powinna umieć podpowiedzieć gościom miejsca w okolicy hotelu warte odwiedzenia czy sezonowe atrakcje godne uwagi.