Większość z nas od czasu do czasu korzysta z usług hotelowych. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważna jest dobra obsługa hotelowa. Sprawnie działający hotel to gwarancja udanego pobytu, podczas którego nie będziemy musieli niczym się przejmować, a każda nasza potrzeba zostanie zaspokojona. Jadąc do innego miasta, mamy pewne oczekiwania odnośnie hotelu, w którym zamierzamy się zatrzymać. Przede wszystkim powinno być w nim estetycznie i schludnie, a personel hotelowy powinien odznaczać się kulturą osobistą. Co powinno wyróżniać dobrą obsługę hotelową? Oto kilka najistotniejszych rzeczy:
• Życzliwy stosunek do gości
Zawsze miło jest zostać przywitanym przez uśmiechniętych i zadowolonych pracowników hotelowych – niby nic, a jednak jest to podstawowa cecha wyróżniająca dobre hotele. Stosunek pracowników do gości jest najważniejszą sprawą i stanowi wizytówkę danego miejsca. Nawet podczas nieprzyjemnych sytuacji, jakie zdarzają się w hotelach, wszyscy pracownicy mający kontakt z gośćmi powinni być zawsze życzliwi i uprzejmi.
• Sprawna obsługa
Obsługa gości hotelowych powinna przebiegać szybko, aby byli oni z niej zadowoleni. Ważna jest odpowiednia ilość pracowników, żeby móc zapewnić sprawną i kompleksową obsługę wszystkich klientów.
• Indywidualne podejście do gości
Każdy gość hotelowy powinien czuć się zauważony i traktowany z jednakową uwagą. Niezależnie od tego w jakiej klasie pokoju się zatrzymał czy ile czasu będzie gościć w hotelu, musi mieć pewność, że każdy jego problem zostanie rozwiązany przez pracowników z uśmiechem na twarzy.
• Niewidzialna obecność pracowników
Pracownicy hotelowi muszą być blisko gości tak, aby móc odpowiedzieć na każde ich pytanie oraz pomóc z każdym problemem. Jednocześnie goście nie mogą czuć się śledzeni przez obsługę, bo tego nie lubi nikt, dlatego właśnie tę cechę dobrej obsługi nazywa się „niewidzialną obecnością”.
• Pomocna dłoń
Obsługa hotelowa powinna umieć podpowiedzieć gościom miejsca w okolicy hotelu warte odwiedzenia czy sezonowe atrakcje godne uwagi.