Hotele to najważniejsze budynki użyteczności publicznej w branży turystycznej. Jakość oferowanych usług hotelowych wzrasta z roku na rok nie tylko w zakresie technicznym, ale także funkcjonalnym. Nowoczesne hotele stawiają na komfortowe wyposażenie pokoi, zagospodarowanie terenu, dostosowanie oferty do osób niepełnosprawnych czy stwarzanie możliwości do organizacji imprez okolicznościowych. W czasach nieustannego wzrostu konkurencyjności, wybór odpowiedniego hotelu to nie lada wyzwanie. Sprawdzamy, jakie są najczęstsze błędy popełniane przy wyborze obiektu noclegowego.

Wybór hotelu. Jakich błędów unikać?

  1. Lokalizacja utrudniająca komunikację po mieście. Badania wskazują, że najważniejszym kryterium wyboru hotelu jest jego lokalizacja. Ankietowani najczęściej wybierają hotele, które znajdują się blisko centrów miast i głównych atrakcji turystycznych lub położone w pobliżu celu biznesowego. Ważna jest dostępność komunikacyjna hotelu, czyli łatwość dojazdu własnym środkiem transportu lub możliwość skorzystania z komunikacji miejskiej. Nasz hotel pod Łodzią zlokalizowany jest przy głównej trasie łączącej Łódź z Wrocławiem, więc klienci nie mają problemów, aby do nas trafić.
  2. Niedostateczny standard wyposażenia i obsługi. Przed podjęciem decyzji o wyborze odpowiedniego hotelu trzeba sprawdzić, jaki standard pokoi oferuje placówka. Większość klientów preferuje hotele w standardzie trójgwiazdkowym. Sprawdzenie liczby gwiazdek to jednak nie wszystko. Częstym błędem jest niedostosowanie oferty hotelu do własnych potrzeb. Warto zorientować się, czy na wyposażeniu pokoi znajdują się niezbędne udogodnienia, takie jak komplet ręczników, zestaw kosmetyczny czy suszarka. Warto również zwrócić uwagę, czy w hotelu jest dostępne bezpłatne Wi-Fi oraz, czy obiekt dysponuje miejscami parkingowymi.
  3. Brak restauracji lub zaplecza gastronomicznego. Hotele w wyższym standardzie zazwyczaj oferują śniadanie wliczone w cenę. Nie zawsze tak jednak jest, dlatego przed dokonaniem rezerwacji trzeba ustalić, jakie opcje wyżywienia są do wyboru. Ważne jest również, aby na terenie hotelu działała restauracja. Brak restauracji w hotelu bez wyżywienia lub punktów gastronomicznych w okolicy to duże utrudnienie zwłaszcza dla turystów biznesowych.
  4. Zawyżony koszt usługi w stosunku do jej jakości. Większość klientów hotelowych w pierwszej kolejności kieruje się ceną usługi i wybiera najtańszą opcję. To błąd, ponieważ często zdarza się, że standard takich obiektów dalece odbiega od oczekiwań. Częstym błędem jest także rezerwowanie hoteli, których cena jest zawyżona w stosunku do oferowanych usług. Przed podjęciem decyzji warto sprawdzić, co konkretnie obejmuje cena za pokój i jakich udogodnień możemy się spodziewać. Nasz hotel w cenie usługi oferuje śniadanie, dostęp do Wi-Fi i bezpłatny parking.
  5. Niesprawdzenie opinii dotychczasowych klientów. Częstym błędem jest zbyt pochopne podejmowanie decyzji. Nie trzeba poświęcać dużo czasu na sprawdzenie opinii dotychczasowych klientów, aby dokonać obiektywnej oceny hotelu. Zapoznanie się z referencjami w internecie to kwestia tylko kilku kliknięć. Bezstronne opinie to duże ułatwienie wyboru zwłaszcza w odniesieniu do jakości obsługi, a jak się okazuje – goście hotelowi w trakcie pobytu doceniają najbardziej właśnie sprawnie działającą obsługę.